چند روش براي كسب درآمد از وبلاگ

كسب درآمد, كسب درآمد اينترنتي, كسب و كار اينترنتي, پول درآوردن از اينترنت, كسب درآمد كليكي, كسب درآمد با كليك كردن, كسب درآمد از پاپ آپ

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

چند روش براي كسب درآمد از وبلاگ

مقاله هاي زيادي در اينترنت درباره ي كسب درآمد از سايت و وبلاگها نوشته شده است اما شايد هيچ كدام از آنها جامع و كامل نباشند. در اين مقاله جامع و كامل سعي دارم روشهاي مستقيم و غيرمستقيم براي كسب درآمد را تشريح كنم. مزيت اين روش ها اينست كه شما ميتوانيد بسياري از آنها را با هم بكار ببريد.

يادداشت: مقاله هاي زيادي در اينترنت درباره ي كسب درآمد از سايت و وبلاگها نوشته شده است اما شايد هيچ كدام از آنها جامع و كامل نباشند. در اين مقاله جامع و كامل سعي دارم روشهاي مستقيم و غيرمستقيم براي كسب درآمد را تشريح كنم. مزيت اين روش ها اينست كه شما ميتوانيد بسياري از آنها را با هم بكار ببريد.

اگر شما هم روشي به ذهنتان رسيد كه در مقاله نبود لطفا از طريق “ديدگاه ها” ما را در جريان بگذاريد تا اين ليست را آپديت كنيم.

توجه كنيد در اين مقاله راههاي كسب درآمد را تشريح ميكنم نه راههاي افزايش درآمد!

ضمنا براي هر روش هم سايتهاي ايراني مشابهي نيز ديده ميشود كه من به دلايلي از نام بردن آنها در اين مقاله خودداري ميكنم.مثلا سايتهاي ايراني كه در زمينه ي پرداخت بازاي كليك سرويس ميدهند.شما ميتوانيد در قسمت “ديدگاه ها” نظرات خود را درباره ي سيستم هاي مشابه ايراني مطرح فرماييد.

روش هاي مستقيم كسب درآمد:

۱-نمايش تبليغات كليكي(PPC): گوگل ادسنس را ميتوان محبوبترين انتخاب در اين زمينه دانست ولي سايتهاي خارجي و ايراني ديگري نيز در اين دسته قرار دارند.در اين روش شما كدهايي تبليغاتي را متناسب با محتويات سايتتان درست ميكنيد و آنها را در مكانهاي مناسبي قرار ميدهيد. در اين سيستم بازاي هر كليك مقدار مشخصي وجه به اكانت شما اضافه ميشود كه با استفاده از متدهاي مختلف ميتوانيد وجوه بدست آمده را وصول نماييد.

در اين روش مهمترين چيزي كه باعث موفقيت ميشود ترافيك بالاي سايت و نحوه ي قراردادن كدهاي تبليغاتي در مكانهاي مناسب ميباشد.ضمن اينكه يكي از فاكتورهاي اين روش مقدار پول بازاي هر كليك ميباشد.هزينه ي تبليغات مختلف با هم متفاوتند.مثلا در يك تبليغ شما بازاي هر كليك ۲۰ سنت و در تبليغي ديگر بازاي هر كليك ۱ دلار دريافت ميكنيد.

۲-سيستم تبليغات نمايشي(CPM): در اين سيستم كه در مواردي تشابهاتي با سيستم پرداخت كليكي دارد وبمستر بازاي تعداد و دفعات نمايش يك تبليغ پول دريافت ميكند.براي مثال در اين نوع شما بازاي نمايش هزار دفعه يك بنر مبلغ مشخص شده اي را ديافت مينماييد.

براي مثال اگر وبلاگي ماهيانه داراي ۱۰۰ هزار بازديد كننده باشد اگر بنري يك دلاري را انتخاب كند در ماه ۱۰۰ دلار دريافت ميكند.اين نوع تبليغات غالبا بازاي هر ۱۰۰۰ بار نمايش تعريف ميشوند.

نرخ تبليغات اين نوع از ۱۰ سنت بازاي هر ۱۰۰۰ بار نمايش آغاز ميشود و در مواردي به ۱۰ دلار بازاي هر ۱۰۰۰ بار نمايش ميرسد.

۳-تبليغات مستقيم بنري: در اين روش شما اقدام به فروش مكانهاي تبليغاتي سايت و يا وبلاگ خود ميكنيد.از مزاياي اين روش ميتوان به عدم وجود واسطه ها اشاره كرد.اين روش بيشتر در سايتها و وبلاگهاي پربازديد جواب ميدهد.

مقالات مرتبط: تبليغات بنري

۴-تبليغات متني كليكي: در اين روش شما ميتوانيد لينكهايي را در سايت يا وبلاگتان قرار دهيد كه مزيت اين روش اينست كه كاربران سايت را زياد آزرده نميكند و حجم صفحه ي وب و زمان لودشدن آن را افزايش نميدهد.در اين روش شما ميتوانيد مستقيما لينكها را بفروشيد و يا از طريق سايتهاي واسطه اين كار را انجام دهيد.

۵-بازاريابي(Affiliate Marketing): در اين روش شما براي كالايي كه توسط شركتي خاص به فروش ميرسد بازاريابي ميكنيد.شما با فرستادن مشتري به سايت موردنظر در صورتي كه مشتري اقدام به خريد كند درصدي را بعنوان كميسيون دريافت ميكنيد.اين روش به CPA و CPL نيز معروف است.
شما ميتوانيد از هرگونه تبليغات در سايت و وبلاگتان استفاده كنيد تا مشتري را براي سايت هدف ارسال نماييد.

ميتوانيد بصورت مستقيم با يك شركت قرارداد ببنيد و يا ميتوانيد از طريق سايتهاي واسطه ي در اين زمينه استفاده كنيد

۶-ويدگت ها(Widgets): در اين روش شما با مراجعه به سايتهاي واسطه ويدگتهايي را براي سايت و يا وبلاگ خود انتخاب ميكنيد و آنها را در سايت يا وبلاگتان قرار ميدهيد. نحوه ي كاركرد اين ويدگتها مختلف است مثلا بعضي از آنها بر پايه ppc (پرداخت بازاي كليك) كار ميكنند.

 

۷-پستهاي تبليغاتي(Sponsored Reviews): در اين روش شما بايد پستها و مطالب تبليغاتي را در سايت و يا وبلاگتان منتشر كنيد.براي مثال اگر سايت شما درباره ي آموزش خوانندگي است در يك پست بايد از يك آموزشگاه خاص حمايت كنيد! طبيعاتا بعضي از وبمسترها و وبلاگنويسها زير بار اين كار نميروند ولي در اين روش سود خوبي نهفته است.در بعضي از اين سيستمها شما ميتوانيد معين كنيد كه براي انتشار هر مقاله ي تبليغاتي چه مقدار پول دريافت ميكنيد.قطعا در اين روش داشتن رنك خوب گوگل و آلكسا حائز اهميت است.البته اگر بتوانيد درباره ي يك سايت معتبر پست بنويسيد علاوه براينكه خودتان به پولتان ميرسيد بازديدكنندگان و كاربران سايتتان را با يك سايت مناسب نيز آشنا كرده ايد كه اين ميتواند موجب افزايش محبوبيت پستهاي شما شود! توجه كنيد شما فقط موظفيد يك مقاله يا پست تبليغاتي منتشر كنيد و با انجام اين كار بدون توجه به فيدبك و بازدهي هزينه ي تعيين شده را دريافت ميكنيد اما هرچقدر فيدبك و بازدهي اين پست و مقاله بيشتر باشد مشتريان بيشتري جذب خواهيد كرد. اگر بازديد كنندگان زيادي داريد ميتوانيد باشركتها مستقيما در اين مورد قرارداد ببنديد در غير اينصورت ميتوانيد از سايتهاي واسطه استفاده كنيد.

 

۸-تبليغات در خوراك خبرخوان: با گسترش استفاده از خوراكهاي خبرخوان (RSS) بسياري از وبمسترها دنبال روش هايي هستند تا تبليغات در اين مكانها را از دست ندهند.

در اين روش شما ميتوانيد انواع تبليغات ذكر شده را در خوراكتان قرار دهيد و بدين ترتيب درآمد زايي كنيد.

مثلا ميتوانيد بنرهاي PPC را در خوراك سايت يا وبلاگتان قرار دهيد.

البته در بعضي موارد ميتوانيد به صورت مادام العمر بنرهاي تبليغاتي خود را در خوراك خبرخوان به فروش برسانيد.

۹-جذب اسپانسر براي يك اتفاق يا مقاله اي خاص: در اين روش شما بايد اسپانسرهاي خاصي براي مقالات يا جايگاههاي خاص سايت يا وبلاگتان جذب كنيد.براي مثال اگر شما داراي يك سايت در موضوعات مختلف هستيد ميتوانيد براي يك موضوع خاص سايتتان مثلا موضوع هاستينگ با يك اسپانسر قرارداد ببنديد و تبليغات اسپانسر را در پستهاي مربوطه قرار دهيد.و يا براي مثال اگر صاحب يك سايت خبري هستيد ميتوانيد مثلا اخباري كه درباره ي نشستي ويژه مخابره ميشود را با تبليغ يك اسپانسر خاص منتشر كنيد.يا مثلا اگر سايت و وبلاگ شما درباره ي مباحث سئو ميباشد و قرار است شما يك مقاله ي استثنايي منتشر كنيد ميتوانيد براي آن مقاله ي ويژه يك اسپانسر جذب كنيد.

قطعا اين روش فقط براي سايتها و وبلاگهايي با مخاطبان زياد جواب ميدهد.

۱۰- اكانتهاي پريميوم: در اين روش قسمتي از محتواي سايت شما به صورت رايگان در اختيار عموم كاربران قرار ميگيرد ولي قسمتهاي ويژه ي محتواي سايت و يا وبلاگتان فقط در اختيار افرادي قرار ميگيرد كه ماهيانه يا ساليانه حق عضويت ميپردازند.

سايت SEOMoz راهكارهايي درباره ي سئو ارائه ميكند اما قسمتهاي ويژه ي اين سايت براي كاربران پريميوم ميباشد كه حق عضويت آن ماهيانه ۴۸ دلار ميباشد و افراد پريميوم به ابزارهاي سئوي مخصوص و مقالات ويژه دسترسي پيدا ميكنند.

۱۱-فروم اختصاصي: با اينكه فرومهاي رايگان بسياري در اينترنت وجود دارد اما اگر سايت بسيار ويژه اي داريد ميتوانيد از فروم اختصاصي استفاده كنيد.توجه داشته باشيد كه در اين روش بايد كاربرانتان را واقعا به اندازه ي پولي كه ميپردازند پشتيباني كنيد.

براي مثال فروم اختصاصي سايت SEO Blackhat ماهيانه ۱۰۰ دلار حق عضويت از كابران خود ميگيرد و هزاران عضو پريميوم هم دارد.قطعا در اين فروم اختصاصي راهكارهايي كه ارائه ميشود ارزش اين پول را دارد.

براي راه اندازي فروم ميتوانيد از سيستمهاي مربوطه استفاده كنيد:

–vBulletin

–Simple Machines Forum

–phpBB

–Vanilla

۱۲-لينك موقعيتهاي شغلي: در اين روش شما ميتوانيد با قرار دادن كدي مخصوص كه از سايتهاي مربوطه دريافت ميكنيد آخرين فرصتهاي شغلي را نمايش دهيد و از موفقيت تبليغتان كسب درآمد كنيد.در اين سيستم ها هر فرد كه از طريق سايت شما اقدام به پر كردن رزومه ي كاري بكند هزينه اي مشخص به اكانت شما اضافه ميشود.

۱۳-ايجاد بازارچه: اگر شما داراي سايت و يا وبلاگي با ترافيك بالا ميباشيد ميتوانيد بازارچه اي براي سايت يا وبلاگتان راه اندازي كنيد كه در آن كاربرانتان با پرداخت حق عضويت بتوانند اجناس خود را خريد و فروش كنند.در اين روش بايد مراقب كلاه برداران نيز بود چون اگر خلافي صورت بگيرد اولين نفر شما مواخذه خواهيد شد.البته ميتوانيد با اعمال قوانين خاص و نظارت درست از بروز اين اعمال پيشگيري نماييد.

۱۴-برگزاري نظرسنجي هاي پولي: در اين روش شما با برگزاري يك نظرسنجي كسب درآمد ميكنيد.بايد توجه كنيد كه در اين روش بهتر است كاربران شما از يك طيف خاص باشد.

۱۵-فروش يا اجاره ي صفحات داخلي:همانطور كه از نام آن مشخص است شما صفحات داخلي خاصي از سايت يا وبلاگتان را ميفروشيد يا اجاره ميدهيد.در اين روش فردي كه صفحه اي را خريداري يا اجاره ميكند از فضاهاي تبليغاتي موجود در آن استفاده ميكند.مثلا ميتوانيد صفحه اي كه در آن ليست آخرين مطالب سايتتان را گنجانده ايد را اجاره دهيد.فقط توجه داشته باشيدكه هنگام اجاره دادن يا فروختن قوانين خاصي را اعمال كنيد تا بعدا اين صفحات دچار سوء استفاده نشوند.

۱۶-برجسته سازي لينك اسپانسرها در مطلب: در اين روش شما بايد لينك اسپانسرهاي مربوطه را در مقاله ي موردنظر هايلايت كنيد.براي مثال اگر مقاله اي درباره ي هاستينگ مينويسيد ميتوانيد با جذب اسپانسر لينك آن را در مقاله و مطلبتان برجسته كنيد.طبيعي است كه اين روش در سايت و وبلاگهاي با ترافيك كم پاسخگو نيست.

۱۷-كمك مالي(Donation): در اين روش شما با قراردادن يك لينك از كاربرانتان ميخواهيد درصورتي كه از مطالب شما استفاده كردند بطور اختياري به سايت يا وبلاگ شما كمك مالي كنند.البته با تجربه ي شخصي ميگويم كه شايد اين روش در ايران كارايي زيادي نداشته باشد.براي راه اندازي اين سرويس شما نياز به يك درگاه پرداخت آنلاين مانند فروشگاه ها داريد.ضمن اينكه ميتوانيد از درگاه هاي پرداختهاي بين المللي مثل پيپال نيز استفاده نماييد.البته براي اين كار افزونه هايي هم براي سيستم هاي مديريت محتوا نوشته شده است.

۱۸-تبليغات در متن: شما ميتوانيد با استفاده از سايتهاي مربوطه لينكهايي ويژه در متن مطالبتان قرار دهيد.البته اين لينكها به نحوي تعبيه ميشوند كه آنها را از لينكهاي ديگر متمايز ميكند.

بعضا در اين روش زماني كه كاربر موس را روي لينك ميكشد صفحه اي خودكار باز ميشود يا صفحه ي پاپ آپ ظاهر ميشود كه بعضي كارشناسان اين روش را رد ميكنند.

۱۹-ايجاد صفحات پاپ آپ: صفحات پاپ آپ از زمان پيدايش آنها مخصوصا براي تبليغات آزاردهنده بودند.اكيدا توصيه ميكنم اين روش را زماني بكار ببريد كه صرفا به فكر درآمد هستيد.در اين روش بايد رضايت كاربرانتان را فراموش كنيد.l

۲۰-تبليغات صوتي(Audio Ads): از اين روش تبليغات گاهي با نام PPP (پرداخت بازاي پخش) ياد ميشود.در اين روش شما يك فايل صوتي تبليغاتي (غالبا ۵ ثانيه اي) را در بك گراند سايت يا ويلاگتان نمايش ميدهيد كه بازاي هر ۱۰۰۰ نمايش مانند سيستم هاي CPM مبلغ معيني را دريافت ميكنيد.البته بسياري از وبمسترها از اين شيوه استفاده نميكنند زيرا اين روش علاوه بر اينكه بارگذاري صفحات سايت را طولاني تر ميكند باعث آزردگي كاربر ميشود.

۲۱-فروش وبسايت يا وبلاگ: همانطور كه مشخص است شما ميتوانيد با فروش وبسايت و يا وبلاگتان درآمد خوبي را در مدت زمان كوتاهي بدست بياوريد.البته اين آخرين روش كسب درآمد مستقيم است.توجه داشته باشيد كه عوامل و فاكتورهاي زيادي براي تخمين قيمت سايت و يا وبلاگ وجود دارد پس در اداره ي سايت و وبلاگتان به اين موارد نيز دقت نماييد.مقالات بسياري درباره ي اين موضوع در اينترنت و سايت پيسيفا وجود دارد.با مراجعه به آنها ميتوانيد اطلاعات مناسبي در اين زمينه كسب كنيد.
براي آگاهي از قيمت سايت يا وبلاگتان به پست تخمين قيمت سايت و وبلاگ شما مراجعه نماييد.در اين پست شخصا قيمت سايت يا وبلاگ شما را بطور رايگان تخمين ميزنم.

روش هاي غيرمستقيم كسب درآمد:

۲۲-فروش ايبوك(Ebook): شايد يكي از قديميترين استراتژي هاي كسب درآمد در اينترنت و بين وبمسترها همين روش باشد. در اين روش شما بايد مطالب و محتواي سايت و يا وبلاگتان را در يك ايبوك گردآوري كنيد و آنها را به مشتريان و كاربران سايتتان بفروشيد.

۲۳-فروش كتابهاي هاردكاور(HardCover book):در اين روش اگر شما توانسته باشيد شخصيتي برجسته در وبلاگ يا وبسايتتان از خودتان بسازيد ميتوانيد اقدام به فروش كتابهاي هاردكاور بكنيد.كتابهاي هاردكاور كتابهايي هستند كه با جلدهاي بسيار نفيس منتشر ميشوند و قيمت آنها از قيمت كتابهاي معمولي بيشتر است.براي مثال شما ميتوانيد كتاب اشعار حافظ را با جلد مقوايي معمولي نرم و يا جلد كالينگور سخت و جلد سلوفان سخت خريداري كنيد و قيمتهاي متفاوتي دارد. فروش هاردكاور، در مقابل paperback يا ebook طبعا سود بيشتري دارد.
بعضي از نويسنده هاي مشهور از وبسايتها و وبلاگهاي خودشان براي فروش بيشتر اينگونه كتابها استفاده ميكنند و بعضي از نويسندگاني كه چندان مشهور نيستند با ساختن يك وبسايت يا وبلاگ و برجسته كردن شخصيت خودشان در اين سايتها و وبلاگها اقدام به فروش كتابهاي هاردكاور ميكنند.در اصل آنها با استفاده از شهرت وبسايت و وبلاگشان به اين موفقيت ميرسند.

۲۴-فروش قالب و تم سيستم مديريت محتوا: در اين روش شما ميتوانيد با استفاده از وبسايتهايي كه كار آنها طراحي قالب و تم براي سيسيتم هاي مديريت محتوا ميباشد كسب درآمد كنيد.براي مثال شما ميتوانيد با راه اندازي يك سايت در زمينه ي طراحي قالبهاي وردپرس را بفروشيد.

۲۵-ارائه ي مشاوره و خدمات وابسته: زماني كه شما مقالاتي در زمينه اي خاص در سايت و يا وبلاگتان منتشر ميكنيد اين مقالات ميتوانند حكم رزومه ي كاري شما را داشته باشند.براي مثال اگر شما داراي سايتي با مقالاتي مربوط به گوگل ادوردز باشيد ميتوانيد در سايتتان بخش مشاوره اي راه اندازي كنيد كه از آن طريق با دريافت وجوهي مشخص شده خدماتي را به كاربرانتان ارائه دهيد مانند تبليغ در گوگل ادوردز و مشاوره براي تبليغ در آن. يا اگر شما در زمينه ي سئو تجربيات خوبي داريد ميتوانيد سرويس ارائه ي خدمات سئو را به كاربرانتان بدهيد.

۲۶-ساخت ليست ايميل يا خبرنامه: امروزه ايميل ماركتينگ بحثي جدانشدني از بازاريابي اينترنتي ميباشد.اگر شما داراي وبسايت و يا وبلاگي با تعداد كاربران زيادي هستشد ميتوانيد يك ليست ايميل و خبرنامه براي آن ايجاد كنيد.شما ميتوانيد با ارسال تبليغات لابلاي اخباري كه براي كاربران ارسال ميكنيد كسب درآمد كنيد.

همجنين يك راه غيرمنصفانه كه هيچ وبمستر و وبلاگنويس حرفه اي انجام نميدهد فروش ليست ايميل ها ميباشد.البته اكيدا توصيه ميكنم اين كار را انجام ندهيد چون در صورت افشا كاربران شما ديگر به سايت و وبلاگتان اعتماد نخواهد كرد.

۲۷-تهيه ي برنامه هاي مشاوره اي: در اين روش شما با استفاده از تجربيات و دانسته هاي خود محصولات مشاوره اي تهيه ميكنيد و آنها را به كاربرانتان ميفروشيد.

براي مثال اگر صاحب يك سايت درباره ي متدها هك هستيد ميتوانيد با ساختن مجموعه هاي آموزشي در اين زمينه كسب درآمد نماييد.يا مثلا اگر صاحب سايت و يا وبلاگي درباره ي سئو هستيد ميتوانيد با ساختن مجموعه اي شامل نرم افزارها معرفي سايتها و غيره كسب درآمد كنيد.

۲۸-برگزاري همايش و سمينار: اين روش فقط مخصوص وبسايت ها و وبلاگهايي است كه داراي بازديد كننده هاي زيادي هستند.در اين روش شما با برگزاري همايش و سمينار درباره ي موضوعي كه در سايت يا وبلاگتان به آن ميپردازيد ميتوانيد كسب درآمد كنيد.براي مثال اگر در سايتتان به مطرح كردن مباحثي درباره ي تكنيكهاي هك ميپردازيد ميتوانيد با برگزاري همايش ها و سمينارهاي مختلف و تعيين حق وروديه كسب درآمد كنيد.البته همانطور كه گفتم اين روش مخصوص سايتها و وبلاگهاي بزرگ ميباشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.